Vše, co se prožene tiskem v CSi Cupu
(temata jsou časově řazena od spodu)
- CSIsports -
PENSKE PRACUJE S PIATIMI MENAMI, JARVINENOVYM KOLEGOM ZREJME NEBUDE SLOVAK
Sef timu Roger Penske vybera druheho jazdca a priznal, ze sa zoznam desiatich kandidatov skratil na polovicu. Najmensie sance uspiet ma teraz Slovensko, ktore si robilo nadeje s Petrom Torpedom a Marekom Smokiem.
"Pokrocili sme, ale sme este daleko od chvile, kedy budeme moct oznamit jeho meno," povedal Penske o timovom kolegovi Jokinena Jarvinena pre RMC.
Sef timu pochadza z Ameriky, ale slovensky personal timu zaujima, ci bude meno automobilky hajit ich krajan. Podla Penskeho je to teraz velmi nepravdepodobne.
Zoznam kandidatov pocita uz len pat mien a slovenske sance sa vyrazne zmensili.
"Ked mal zoznam desat mien, boli na nom Slovaci, na zozname piatich jazdcov uz ziaden nie je. Existuje niekolko scenarov, jeden z nich je slovensky. Ale dnes ma zrejme tu najmensiu sancu na realizaciu," dodal Penske.
Prvym jazdcom timu zostava nadalej Jokinen Jarvinen. Jeho timoveho kolegu by chcel Penske oznamit do prezentacie noveho auta.
PENSKE PREDSTAVI NOVE AUTO V POLOVICI JANUARA
Tim Penske oznamil ako prvy zo vsetkych datum predstavenia svojho monopostu pre buducu sezonu. Penske-Honda RP004 sa verejnosti ukaze 15. januara vo Valencii.
Den na to zacnu prve predsezonne testy na okruhu Ricarda Toma. Auto z Redingu bude pohanat motor Honda.
Penske taktiez naznacil, ze kompletne jazdecke zlozenie timu predstavi najneskor pri prezentacii auta, dlhsie ho tajit nebude. V prehlaseni timu totiz stoji, ze "sef timu Roger Penske, technicky riaditel Tim Cidric a nasi jazdci budu k dispozicii pre rozhovory".
Penske uz ma zmluvu s dvoma jazdcami, verejnosti vsak zatial iba prezentoval Petra Torpeda ako testovacieho jazdca. Mareka Smokieho ale vylucil. Spekulacie najcastejsie zmienuju Jokinena Jarvinena.
Par statistik k Velorex Teamu
Tim debutoval na okruhu Surfer's Paradise v 3. sezone CSI Cupu. V Belle Isle Parku ziskal prvu pole position a v Milwaukee sa tesil z prveho vitazstva. To vsetko v debutovej sezone. A na jej konci oslavoval svoj prvy majstrovsky titul vdaka Juanovi Pablovi a druhe miesto v Pohari timov.
Tento uspech uz sice nezopakoval, ale v 5. a 7. sezone vyhral Pohar timov a ziskal dve druhe miesta v Pohari jazdcov zasluhou Martina Kolmiho, resp. Juana Pabla.
V 6. sezone sa isiel CSI Cup vynimocne s carsetom F1 2006 a tejto sezone sa tiez hovori prva Olympijska sezona, pretoze povodne sa planovalo, ze sa champcar vymeni za F1 kazdych 6 sezon. Okrem ineho sa tato sezona oznacuje ako prelom medzi prvou a druhou erou CSI Cupu, vdaka tomu, ze vela timov a jazdcov z 5. sezony sa uz v 7. sezone neukazalo. Team Velorex je jeden z mala timov, ktore dokazali triumfovat v oboch erach.
S CSI Cupom sa tento tim rozlucil po 10. sezone. Dovtedy posledne kola s autami vo farbach Velorex absolvovali Martin Kolmi a Dajin Novak. Stalo sa tak v Donnington Parku. Tim sa s fanusikmi rozlucil tretim miestom Dajina Novaka a tretim miestom v celkovom poradi Pohara timov.
10. sezona CSI Cupu sa isla s carsetom BTCC. Bola to druha a zatial posledna vymena carsetu v historii CSI Cupu. Okrem toho to bolo prvykrat, kedy sa v ramci jednej hry isiel CSI Cupu (trieda Touring) a jeho juniorska seria CSI Point Series (trieda Production).
Tim absolvoval 110 pretekov, ziskal dva tituly medzi timami, vyhral 24 pretekov, 22 kvalifikacii a nazbieral 1 653 bodov.
V kazdom preteku nastupil jeho zakladatel Martin Kolmi, ktory za neho vybojoval 530 bodov. V 90 pretekoch za Team Velorex pretekal Juan Pablo, co mu prinieslo jeden majstrovsky titul a 649 bodov.
Kolmi a Pablo tvorili zaklad jazdeckej zostavy vo vsetkych sezonach, okrem tej poslednej. Post tretieho jazdca pripadol v 60 pretekoch Pajelovi Boudovi (282 bodov) a v 30 Mirovi Skultetymu (94 bodov). Poslednych 20 pretekov odjazdil Dajin Novak so ziskom 98 bodov.
V CSi Cupu bude nakonec plno!
Jezdec Martin Kolmi se rozhodl nasadit a obnovit svuj tym Velorex Team. Kolegu mu bude delat Jozef Semenik. Tym bude startovat s technikou Reynard/Honda/GoodYear.
Tym by mohl byt cernym konem letosni sezony, protoze se dohodl na technicke podpore se spickovym tymem DMIT, od ktereho si pronajal vylepsene prvky chassis.
Timto padaji vsechny teorie, ktere se prohnali tiskem. Doufejme, ze Kolmi se Semenikem nas vsechny v teto sezone prekvapi a za vsechny jim preji hodne stesti, aby pro ne zacatek byl jednoduchy.
(autor: Jiří Hybš)
24 A 25 NA OBZORE
Nedavno mediami preletela startovacia listina 34. rocnika CSI Cupu, ktora obsahovala iba 11 timov a 22 jazdcov.
Nemenovany zdroj blizky FCSIA prezradil, ze onedlho vstupi do sezony aj 12. tim a nebude nim Coyote Revival Spirit, ale iny tim znamy z minulosti CSI Cupu. Jeho identita rovnako ako jazdecke zlozenie ostava nezname.
Na vyber sa ale ponuka niekolko moznosti.
Prvou je znovuzrodeny tim Michala Akinoreva, ktory sa s nim pokusal o start v 2. sezone Endurance World Cupu, ale kvoli nevyjasnenym majetkovym problemom nebol do serie pusteny.
Druhou moznostou je tim Project Tarasa Kupara. Jeho spolujazdcom by udajne mohol byt Marian Florek. Ale vzhladom na to, ze samotny Kupar svoj navrat niekolkokrat dementoval a okolo jeho timu sa stale nic nedeje, tak sa tato alternativa nezda ako pravdepodobna. Ak by naozaj start zvazoval, tak by uz musel rozbehnut pripravy.
Tretou moznostou je navrat timu SVK Racing Petra Bejceka, ktory sa zapisal do historie CSI Cupu ako prvy jazdec, ktory dokazal ziskat dva majstrovske tituly v rade. To sa stalo v 9. sezone a do tej doby bolo nieco take povazovane za nemozne. Dokonca sa hovorilo, ze majstrovsky titul je zakliaty a ten kto ho ziska nema v nasledujucej sezone sancu.
Navrat SVK Racing sa zda velmi pravdepodobny aj kvoli tomu, ze je hned jasne aj meno druheho jazdca, ktorym by bol Michal Bizon, dalsia z legiend CSI Cupu.
Kazdopadne problem by bol v tom, ze ani jeden z jazdcov nejazdil minulu sezonu v CSI F2000 a teda podla pravidiel nema narok. FCSIA by ale v tomto mohla ustupit a Bejcek s Bizonom by tak nasadili pozostatky skrachovaneho timu Jetix Racing Team. Jeho vybavenie sa este nedostalo do drazieb, takze tim je stale kompletny.
Nechajme sa prekvapit
(autor: Marek Smokie )
PREVIEW 34. SEZONY
#1 Jiri Hybs (DMIT)
#2 Roman Prikryl (DMIT
#3 Erik Forty (Team Lotus)
#4 Maross Bujna (Team Lotus)
#5 Josef Vitak (JM Racing)
#6 Miki Tirpak (JM Racing)
#7 Martin Vesco (Sauber CSI)
#8 Juraj Broz (Sauber CSI)
#9 Mates Senna (Bad Boys Racing)
#10 Monika Frankovski (Bad Boys Racing)
#11 Jokinen Jarvinen (Team Penske)
#12 Marek Smokie (Team Penske)
#14 Harry Harencak (KANE Motorsport)
#15 Don Juan (KANE Motorsport)
#16 Tomas Serina (Coca-Cola Juniors)
#17 Miki Knight (Coca-Cola Juniors)
#18 Martin Zemak (Good Juniors)
#19 Lukas Lipcak (Good Juniors)
#20 Kurt Kombajn (CzechLFS)
#21 Clios Exner (CzechLFS)
#22 Peter Jez (Devils Ride)
#23 Lukas Timko (Devils Ride)
Tuto sezonu sa po dlhej dobe postavi na start 11 timov a 22 jazdcov. FCSIA sa rozhodla vylucit 12. prihlaseny tim Coyote Revival Spirit nakolko jeho majitel neprejavil dostatocnu mieru serioznosti, ked zaslal prihlasku po termine s obrovskym oneskorenim a bez uvedenych jazdcov.
Novym timom v sezone je Devils Ride Petra Jeza, ktory zaujal miesto skrachovaneho Jetix Racing Team.
Boj o titul sa v tejto sezone ocakava od DMIT, Lotus a JM Racing v podani jazdcov Jiri Hybs, Josef Vitak a Maross Bujna. Druhu sezonu v top time absolvuje Erik Forty, ktory minuly rok vyrazne prekvapil, ked prekonal veterana Marossa Bujnu, svojho timoveho kolegu.
Minuly rok mal taktiez excelentny start Sauber CSI Racing, ktory ale cerpal z bohateho balika prenajatych upgradov. Ten bude tuto sezonu obmedzeny a timu bude chybat Marian Florek a jeho vynikajuca spatna vazba a cit pre techniku.
Sklamanim boli vykony timu Bad Boys Racing, ktory obhajoval majstrovsky titul medzi jazdcami. Zle jazyky tvrdia, ze za to moze odchod Dona Juana do timu Penske, ktoreho Monica Frankovski nahradit nedokazala. Tim jazdecku zostavu nezmenil, takze uvidime co je na tom pravdy.
Zaujimave bude sledovat vykony timu Marlboro Team Penske, ktory minulu sezonu oslavil 5 stupnov vitazov a 2 vitazstva, predovsetkym z ruk Fina Jokinena Jarvinena. Hovori sa, ze urcity velky podiel na tom ma Don Juan, ktory je jeden z mala jazdcov s dokonalym a absolutnym citom pre techniku a schopnostami presne nastavit auto za kazdych podmienok. Jarvinen v time ostal, Dona Juana nahradil nevyrazny Marek Smokie.
Tradicnym timom stredu pola je KANE Motorsport, do ktoreho prestupil Don Juan a tak mu mozno hraje na velmi zlate casy. Jeho kolegom bude Harry Harencak.
Juniorsky tim JM Racing Coca-Cola Juniors uz tradicne vymenil jazdecku zostavu. Tinu Fazekasovu a Mariana Prikryla tento rok nahradi Tomas Serina a Miki Knight. Posledny menovany sa vo velmi dobrom svetle predviedol pred niekolkymi rokmi, ked dominoval v CSI F2000, ale od tej doby nic. Tomas Serina je pre zmenu jednym z jazdcov z druhej polovice startoveho pola.
Po dvoch sezonach nastala zmena v zlozeni Good Juniors. Marek Smokie odisiel do Teamu Penske a novy sef Martin Zemak siahol po Lukasovi Lipcakovi, ktory naposledy pretekal v Cupe v 32. sezone prave v Teame Penske. Predpoklada sa, ze tak ako aj po minule roky, tak aj tento rok si bude Team Penske prenajimat cast technickych vylepseni od timu Good Juniors.
Dalsim z mala timov, ktory nezmenil jazdecke zlozenie a stavil na osvedcenych jazdcov je CzechLFS, v ktoreho farbach budu jazdit Clios Exner a Kurt Kombajn. Exner bol angazovany na poslednu chvilu potom ako FCSIA oznamila, ze vdaka odchodu inych jazdcov sa znizuje zostupova zona a tym padom z nej vypadava.
Ako uz bolo spomenute vyssie, novym timom je Devils Ride, ktoremu sefuje Peter Jez. Ten si za svojho spolujazdca vybral Lukasa Timka z CSI F2000.
(autor: Marek Smokie)